KLASY GIMNAZJUM w SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 8

Otrzymaliśmy po 10000 € !!!

   Oczywiście pieniądze były wirtualne, za to emocje jak najbardziej realne. Wszystko za sprawą licytacji zorganizowanej przez Panią Joannę Krzemień na zajęciach DSD. W licytacji, która odbyła się 27.10.2017, uczestniczyły klasy – 7a, b, c.
   Zostaliśmy podzieleni na dwu i trzy osobowe zespoły, a naszym zadaniem było określenie, czy dane zdanie jest poprawne pod względem gramatycznym, następnie w drodze licytacji mieliśmy nabyć jak największą liczbę takich zdań.
Zabawa była przednia, a emocje sięgnęły zenitu, gdy młotek uderzył po raz trzeci przy kwocie 5500 € za zdanie.
Jednak nagroda była warta tych zawrotnych kwot!
Zwycięzcy otrzymali …
A tego, dowiecie się oglądając krótką fotorelację z tej emocjonującej LICYTACJI.

                                                                                                                     Natalia Sałga kl. 7b


W przededniu Święta Niepodległości spotkaliśmy się na auli szkolnej, aby upamiętnić ten ważny dla wszystkich Polaków dzień. Uroczystość rozpoczęła Pani Dyrektor przypominając nam, że w tym roku obchodzimy 99 rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości.

Potem na scenie pojawiły się nasze koleżanki, które poprowadziły apel : Aleksandra Furmanik, Julia Kłeczek i Martyna Michór. Ciekawym akcentem, który przeplatał występ dziewczyn był filmik, w którym przeprowadzano wywiad z różnymi osobami, w różnych miejscach na temat znaczenia i rozumienia pojęcia ,, patriotyzm’’ współcześnie.

Pięknie wybrzmiały pieśni Jacka Kaczmarskiego, a zwłaszcza ,, Obława’’ i ,, Mury’’,             w wykonaniu rewelacyjnego chóru Pani Edyty Poręby. Prawdziwą furorę zrobiło wykonanie piosenki ,, Podłoga’’ Emilki Kowalskiej i Ani Zając.

Zuzanna Deszcz

ZDJĘCIA

Jesień w sztuce

Uczennica naszej szkoły, Natalia Sałga (VII B), zajęła I miejsce w konkursie literackim "Jesień w sztuce". Nie po raz pierwszy urzekła jury swoim talentem poetyckim. I pewnie nie po raz ostatni... Gratulacje, Natalio!

 

OSWOIĆ JESIEŃ

Kiedy noc śpiewała wszystkim cudne kołysanki,
ktoś zapukał do mych drzwi,
tak cichutko, delikatnie.
Tak, jak gdyby nie miał siły,
był zmęczony, nieszczęśliwy.
Popatrzyłam na kalendarz i już zrozumiałam,
że to Jesień powróciła nasza ukochana.
Otworzyła sobie sama, bo tak zawsze robi.
Nawet gdy jej nikt nie prosi,
zawsze tu przychodzi.
Gdy dwudziestą drugą i minuty dwie
zegar wskazał jasno, pokazała się.
Lecz zamiast uśmiechu, łzy z oczu płynęły,
smutek z niepokojem nad nią górę wzięły.
Może pomyślała, że jest gorszą, brzydszą,
że jest tą następną,
tą, przy której wszyscy wciąż za latem tęsknią.
Aby Ją więc rozweselić, mimo późnej pory
zaprosiłam Ją do środka na babskie rozmowy.
Gdy usiadła obok, blisko,
wiało od niej chłodem.
Takim zimnem nieprzyjemnym, co odgania słońce.
Szkoda tylko, że nie przyszła w stroju wizytowym,
w barwach złota i czerwieni, żółtych i brązowych,
lecz w skromnej sukieneczce,
takiej szaro-burej,
która tylko czasem do Niej mi pasuje.
Może właśnie takim strojem
chciała się odegrać tym,
którzy ciągle narzekają na jej zmienny byt.
Potem chustkę Jej podałam, by otarła łzy
i herbatkę malinową, ciasto z dużych dyń.
Ciepłym kocem otuliłam, by wiedziała, że
z Jej odwiedzin, jak co roku, bardzo cieszę się.
I nieważne, czy przychodzi z uśmiechem na twarzy,
czy też zapłakana smutno na mnie patrzy.
Tak przyjemnie się zrobiło,
jakoś cieplej, jaśniej,
jakby Jesień odzyskała swój lepszy charakter.
A gdy świt do okna pukał, nocka już ziewała,
do spiżarni mego gościa na koniec zabrałam.
Pokazałam Jej w całości mój jesienny raj.
W końcu dzięki Niej w spiżarni
tyle skarbów mam.
Potem wyszła z mego domu,
dumna i szczęśliwa.
Nie jest gorsza, czy też brzydsza.
Jest po prostu inna.

Turniejowy zawrót głowy

           W dniach od 6 do 10 listopada (w ramach projektu Bezpieczne gry + ) odbyły się klasowe eliminacje do I Szkolnego Turnieju Gier Towarzyskich i Imprezowych. Eliminacje poprzedziły przygotowania do tego wydarzenia. Wcześniej, na lekcjach wychowawczych uczniowie wszystkich klas drugich uczyli się zasad różnych gier i rozgrywali pierwsze partie.

            W dzień eliminacji wchodząc do klasy musieliśmy wylosować numerek od 1 do 4. Oznaczał on stanowisko, przy którym graliśmy. Kiedy już wszyscy zajęli swoje miejsca, krótko przypomniano nam regulamin rozgrywek. Nasi opiekunowie rozdali karty zawodników. Służyły one do zapisywania punktów, jakie uzyskaliśmy i zapisywania liczby kart, których się pozbyliśmy lub zdobyliśmy. Zaczęliśmy grą ,,Jungle Speed’’. Chodzi w niej o to, aby jak najszybciej pozbyć się swoich kart walcząc z przeciwnikami i usiłując złapać totem. Następną grą było ,,Dobble’’. Tu chodziło o zgarnięcie największej ilości kart. Musieliśmy bardzo wytężać wzrok poszukując takich samych symboli. Ostatnią grą była planszówka ,,5 sekund’’. Trzeba w niej w ciągu pięciu sekund odpowiedzieć na 3 wylosowane pytania, np. wymyślić 3 imiona żeńskie zaczynające się na literę ,,A’’.

Wszyscy się świetnie bawiliśmy.

Po zakończonej grze Jury zliczyło nasze punkty i ogłosiło wyniki wręczając nam słodkie upominki. Już niedługo odbędzie się kolejny turniej, w którym reprezentantami swoich klas będą:

2a – D. Przytulska, P. Niewiedział, J. Brzózka,W. Kamińska

2b – F. Daniszewski, H. Franczyk, M. Kawala, E. Ryś

2c -_W. Marcela, Z. Bąk, P. Kurek, B. Kuczowicz

2d – J. Rydzoń, E. Bartosik, K. Nosal, K. Kocot

Emilia Ryś

ZDJĘCIA

PODSUMOWANIE DZIAŁU „DAS ESSEN” - JEDZENIE

 

Skończyliśmy właśnie dział poświęcony jedzeniu. Uczniowie poznali nazwy potraw, smaków w języku niemieckim. Potrafią również zamówić jedzenie w restauracji oraz napisać krótkie przepisy kulinarne. Wiadomości zostały również utrwalone na lekcjach z nauczycielem niemieckojęzycznym Ralfem Auris poprzez zabawę- odgrywanie scenek w restauracji.

Joanna Krzemień

Agnieszka Pudzianowska

20171026 09131520171026 09160220171026 090703


Szkolny konkurs językowo-plastyczny na najpiękniejszy Wieniec Adwentowy z elementami w języku niemieckim
Cele konkursu:
- zapoznanie uczniów ze zwyczajami związanymi ze Świetami Bożego Narodzenia (Wieniec Adwentowy, Kalendarz Adwentowy, prezenty, kolędy, pisanie kartek światecznych) w krajach niemieckiego obszaru językowego
- zwrócenie uwagi na wielokulturowość
- poszanowanie tradycji, obrzędów z innych kultur
- rozwijanie zainteresowań językowych i plastycznych
Technika wykonania
- uczniowie wykonują prace samodzielnie i według własnego projektu
- przewidziano dowolność techniki i formatu
- wieniec musi zawierać podpisy lub zwroty w języku niemieckim (związane z Adwentem, Świętami Bożego Narodzenia)
- prace należy podpisać i umieścić klasę, do której uczeń uczęszcza
- prace można wykonywać samodzielnie lub w 2-3 osobowych grupach
Prace należy oddać najpóżniej do dnia 8 grudnia do p. Krzemień lub p. Pudzianowskiej
Jury w składzie:J.Krzemień, A.Pudzianowska, B.Ubik oceniac będzie:
- pomysłowość
- estetykę wykonania
- poprawność jezykową
Przewidziano wartościowe nagrody!

Recenzja 

Którędy do gwiazd? Anna Czerwińska-Rydel

 Łacińskie sformułowanie Per aspera ad astra, czyli: Przez trudy do gwiazd, wpisuje się w tę biografie tak doskonale jak… ilustracje. To właśnie od nich zaczęła się moja przygoda z tą książką. Próżno szukać drugiej takiej, gdzie ilustracje znajdują się na końcu.
Biel, czerń i żółć są dominujące i kontrastowe, doskonale oddające klimat utworu, będące swoistym posłowiem lub może raczej wizualną narracją. Ilustracje Marty Ignerskiej wręcz kipią symboliką; są przerysowane, proste, minimalistyczne, jednak doskonale odzwierciedlające czasy, w jakich przyszło żyć bohaterce. Ciekawie łączą w sobie historyczną przecież postać z teraźniejszością. Powiedziałabym, że nawiązują wręcz do fantastyki, lecz idealnie odzwierciedlają dążenie Elżbiety do obranego celu, walkę ze stereotypami ówczesnego świata. Pokazują kobietę wyzwoloną, odważnie wchodzącą w świat zarezerwowany tylko dla mężczyzn. Patrząc na żółte kreski, odnoszę podobne wrażenie jak podczas oglądania obrazu GUERNICA Pabla Picassa. Mimo że ich mowa jest skrajnie inna, doskonale przekazują treść, w bardzo dosłowny sposób, bez zbędnych symboli, nie pozwalając praktycznie na błędną interpretację. Wyrastające z brzucha kobiety drzewo jest doskonałym przykładem na dosłowność przekazu – życie zaczyna się… od kobiety.

Czytaj więcej: którędy do gwiazd?

Balladyna - a teraz 3 D